Top

Meer over Cocktailbag

Dit wordt de absolute zomerhit

Een zomerse cocktail in een zakje, hoe gaaf is dat? Willian de Geus van groothandel voor non-food, de Heeren Willems, is ervan overtuigd: de cocktailbag gaat de Nederlandse stranden en terrassen veroveren. “De zakjes hebben een stevige bodem en een brede opening dus zijn makkelijk te vullen. Bovendien zijn ze zowel geschikt voor koude als warme dranken en dus ook voor soep. Lintje met een kaartje erom en klaar ben je. Het ziet er erg leuk uit, iedereen zal ernaar kijken en ook z

o’n drankje bestellen…wat wil je nog meer?”

De cocktailbags zijn er in 200 ml en 300 ml. De inkoopprijs is laag, het materiaal biologisch afbreekbaar en de toepassingen legio. Willian somt op: “Serveer er een welkomstdrankje in tijdens een evenement, gebruik ze voor het serveren van soep tijdens een walking dinner of zet ze in op een bruiloftsfeest. Door er een kaartje met persoonlijke of zakelijke boodschap aan te hangen, kun je het effect versterken. Dan drinken mensen op een bijzondere manier én lezen ze jouw boodschap.’

cocktailbag



Wow, wat gaaf

Willian is altijd op zoek naar leuke, innovatieve non-food concepten. ‘Toen ik de cocktailbag tegenkwam in Spanje, dacht ik: wow, wat gaaf!’ En dat is precies de reactie die mensen in ons land zullen hebben. De Belgen zijn in ieder geval al om. De doorzichtige cocktailbag ziet er niet alleen spectaculair uit, er kan zowel dunne (frisdrank, water, alcoholische drank) als dikke vloeistof in. Willian geeft nog een paar tips: ‘Soep, milkshakes en smoothies kun je er het beste inschenken met een saustrechter. Je zet de zakjes rechtop voor je neer, vult ze en laat een collega de zakjes dichtbinden, dat werkt erg snel en prettig.’


In de groenbak

Hij presenteerde de cocktailbag in het Innovationlab op de Horecava. ‘De reacties waren positief en dat zien we terug in het aantal bestellingen.’ Het spreekt veel ondernemers aan dat het materiaal biologisch afbreekbaar is. ‘Als je ook kiest voor rietjes van dat materiaal, kun je de bags na gebruik gewoon in de groenbak gooien.’ En het allergrootste voordeel is misschien wel dat er geen wespen in je drankje kunnen vliegen. ‘Daar had ik nog niet eens aan gedacht’, reageert de sympathieke ondernemer.


Bron: Hap en Tap juli 2017 
Tekst: Sara Terburg, fotografie: Wens Fotografie



Cocktailbag op de Horecava

Innovatie is één van de drijfveren van de industrie, en één van de belangrijkste bezoekredenen aan de Horecava. Het vakevenement presenteert tijdens deze editie een nieuwe invulling van het InnovationLAB. Vernieuwing binnen vier markten – On the Move, Facilitair, Leisure en Retail/blurring - wordt hier zichtbaar gemaakt.

Daarom hoort onze cocktailbag hier gepresenteerd te worden. Dit doen wij samen met onze partner Maxivers, officieel sponsor van Innovation Lab 2017. De vulling van de cocktailbag wordt verzorgd door 2Food. 2Food B.V. is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de categorie Voedingsmiddelen en al jaren leading en trendsetter op het gebied van food en drinks.

Als dat geen innovatief Trio is dan weten wij het niet meer!

Theater en Experience

In het theater op het InnovationLAB vinden dagelijks seminars plaats voor 200 genodigden. In de seminars komen de laatste trends en ontwikkelingen in de vier markten aan bod. Het Experience gedeelte op het InnovationLAB is voor iedereen toegankelijk. De bezoeker krijgt hier per markt de visie op de toekomst voorgeschoteld aan de hand van praktijkvoorbeelden. Omdat de innovaties worden getoond in hun context kan de bezoeker alles zien, proeven en beleven.

 
Mini Cocktailbag
Nieuw

Mini Cocktailbag

€ 14,60
Cocktail bag
Nieuw

Cocktail bag

€ 16,75